Kategóriák

paypal

MPL_logo_miniPostaPont_logo_miniMOL_logo_mini

Óvja környezetét, kérjen újrahasznosított csomagolást!

További információért, kérjük, hívja a +(3630)1999-441 telefonszámot.

Meissen - Johann Joachim Kaendler : "Fázó gyermekek" 25.5 x 17.5 cm

Termék kód: [1M402/080]

12.000 Ft
e-mail ajánlás
Régi meisseni porcelán figurát ábrázoló színes nyomat, üveglap mögött, régi fekete keretben. Akasztási lehetőséggel rendelkezik.

Kép alatt meisseni jelzés és felirat:
FÁZÓ GYERMEKEK
KÉSZÍTETTE 1741 KÖRÜL JOHANN JOACHIM KAENDLER
0.285 kg
25.5 cm
17.5 cm

A kép mérete keret nélkül: 16.5 x 12 cm

Johann Joachim Kändler

Ugrás a navigációhozUgrás a kereséshez
Johann Joachim Kaendler
Kecske, a drezdai japán palota egyik nagy állatfigurája
Commedia dell'arte figurák, c. 1736-1744

Johann Joachim Kändler (1706. június 15. – 1775. május 18.) német szobrász volt, aki a meisseni porcelánmanufaktúra , és vitathatatlanul az összes európai porcelán legfontosabb modellezője lett Több mint 40 évig dolgozott Meissenben, 1731-től 1775-ben bekövetkezett haláláig.

A meisseni darabok minden fajtája általában öntőformákkal készült, amelyek terveit többnyire Kändler készítette, felügyelve a formák gyártását, és ellenőrizve a sok öntött minta minőségét. Gyakran nem vett részt a festészetükben, ami példánként változhat.

Modellezői munkája mellett Kändler más szerepekben is ellátogatott Meissenbe. Először mint a szobrászat megformáló vezetője, később mint arkanista vezette át az állami porcelánmanufaktúrát a hétéves háború nyugtalan időszakain, és folyamatosan ellenkezve haladt a gyártásban.

Élet 

Kändler a németországi Arnsdorf melletti Fischbachban született egy lelkész fiaként. Klasszikus oktatásban részesült, és kiválóan ismerte a görög-római mitológiát. Ez a tudás, a nagy kézügyesség és a kivételes megfigyelőkészség megalapozta Kändler későbbi pályafutását, amely Nagy Frigyes porosz király udvarába vezette . Porcelánmunkáinak haszna társadalmi helyzetével párhuzamosan emelkedett. Mégis élete végén, bár több ingatlannal és saját szőlővel rendelkezett, nagy adósságokat hagyott maga után. A meisseni St Afra's Abbyben temették el.

Munkahely 

Kändler szakmai élete a jelentős drezdai udvari szobrász és oltárfaragó, Johann Benjamin Thomae (1682–1751) tanítványaként kezdődött. Már ekkor nagy ügyességet mutatott, ami oda vezetett, hogy fontos feladatokat kapott. Tehetsége nem maradt észrevétlen, és 1731. június 22-én, 25 évesen II. Augustus udvari szobrásznak nevezte ki , és modellezőnek helyezte be a meisseni porcelánmanufaktúrába. Ott Johann Jacob Kirchner asszisztense lett1733-ban követte "modellmesterként", amikor Kirchner lemondott. Korai porcelán állatcsoportjai a természet erőteljes benyomását a drezdai szobrászat hatásával ötvözik. Később Kändler volt a felelős a szobrászat megformálásáért, és végül "arkanistává" vált, aki beismerte a porcelán formulájának titkait. Hivatalos pályafutásának csúcsa az volt, hogy 1749-ben udvari biztossá nevezték ki.

A meisseni gyár hírnevét a Kändler műszaki és esztétikai irányításával elkészült porcelán alapozta meg. Hattyúszolgálatban igazgatója, Heinrich von Brühl , egyben a diktatórikus első miniszter számára dolgozta ki azokat a kis figurális jeleneteket, amelyek gazdagítják a felszolgálást. Elegáns virágzásában és könnyed varázsában munkája a rokokó súlyos hatását mutatja .

A Meissenben készített munkái alapvetően megváltoztatták a porcelánipart. Korai szobrait, amelyek elsősorban a természet motívumait merítették, pontosságuk és eleganciájuk miatt ünnepelték, ami pátoszában ellentétben állt a legtöbb munkával. Különös figyelmet érdemelnek madárszobrai, mint a szajkók mókussal és szarvasbogárral , a rétisasok és harkályok kakassal . Egyéb állatszobrok közé tartozik az egyik Clara, az orrszarvú . A " Hattyúszolgálat" von Brühl számára készült, amelyet ma a porcelánművészet remekének tartanak, és a kis dekoratív figurák felé fordult. Később, amikor Kändler egyre inkább bekapcsolódott az udvari életbe, ihletet merített a nagyon népszerű színházi formából, a commedia dell'arte -ból. Munkatársaival kis kiegészítők és figurák egész csoportjait alkotta meg, amelyek a rokokó romantikus pásztorképeit vették át, és átitatták a Commedia dell'arte szereplőinek életével. Ezek a figurák, különösen a Harlekinek , hangulatosabbá teszik a színház e formájának értelme, mint a legtöbb illusztráció.

A több mint ezer különböző tétel közül kiemelkedik az 1753-ban létrehozott "Majom Band" (vagy zenekar), amelyet Kändler mindenfajta kényszer metaforikus elutasításaként kívánt látni. A szabad és racionális ember felvilágosodás eszménye előtti hódolatával a kortárs korszellembe nyúlt, és megalkotta az európai porcelánművészet időtlen remekét. A majomzenekar a mai napig semmit sem veszített népszerűségéből, és még mindig gyakran reprodukálják. A Schlosskirche Lauchhammer-Westben egy Kändler által készített keresztrefeszítő csoport áll  [ de ] . Kändler elkészítette a lengyel Augustus III. lovon ülő makettjét is, amelyet életnagyságú szobornak szántak a város számára. Bár soha nem vitték át.

A berlini múzeumban található egy teljesen fehér Amfitrit diadala , amely az egyetlen ismert alak, amelyet Kändler valaha is aláírt. Asszisztensei Johann Friedrich Eberlein és Peter Reinecke követték .

Negyven év manufaktúra után Meissenben halt meg 1775. május 18-án.

Gyűjtemények 

A Kändler által megmintázott több ezer darabra a legtöbb nagy kerámiát gyűjtő múzeumban láthatunk példákat. A legjobb brit gyűjtemény a londoni Victoria and Albert Museum hatodik emeletén található . A Kändler munkáit tartalmazó egyéb múzeumok közé tartozik a Birminghami Művészeti Múzeum , a Getty Múzeum , a Nemzeti Művészeti Galéria és a Rijksmuseum . Németországban szobrai a Bajor Nemzeti Múzeumban és a drezdai porcelángyűjteményben találhatók a Zwinger-palotában

 

Forrás: wikipédia