A művész munkásságát bemutató publikációk:
Kortárs magyar művészeti lexikon I-III.
Autodidakta. 1985, 1988: A Soros Alapítvány ösztöndíjai; 1986: Laktorátusi díj; 1988-89: Pollock-Kasner Alapítvány ösztöndíja; 1996: az UNESCO és a zsűri különdíja az Egy titokzatos férfi című áldokumentumfilmért. 1981-82 között az Egyesült Államokban járt; 1988-ban vendégprofesszor a jeruzsálemi Bezalel Műv. Egy.-en.<br />
Egyed László cizellált nonfiguratív kollázsaival (különböző ruhaanyagokból, papírokból) tűnt fel. Készített monotípiákat, melyeken az egységes színfelületre vászondarabot helyezett figuratív ábrázolással. Számos klasszikus alkotás, Caravaggio, Rembrandt parafrázisát készítette el, de a legtöbbször Picasso művei inspirálták. Ökumenikus rajzi stílus, egyszerűsítés jellemzi aktképeit és mindennapi tárgyakról készült naturalista rajzait, melyeken nagy szerepet játszik a töredékesség, a kihagyás, a szünet - az anyagtalanítás. Csendéletein és aktjain, ahogy parafrázisain azokat a határpontokat keresi, ahol még felismerhető a kiinduló motívum. A sorozatokon (tollrajzok, ceruzarajzok, printerrel sokszorosított és újrafestett stb.) egyetlen kérdést állít a középpontba: hányféle módon variálható a kiinduló kép. A klasszikus elődök nyomán készült művekből és a mindennapi tárgyak együtteséből belső fejlődésregény, egy élet naplója bontakozik ki. Filmrendező, szerkesztő-riporter.<br />
Ek: 1977: R-klub; 1979: FMK; 1984: Stúdió G.; 1985: Kecskeméti G.; 1986: Műhely G., Szentendre; 1991: Francia Int.; 1992: Blitz G.; 1994: Gaál Imre G.; Balassi Könyvesbolt; 1995: Ernst M.; 1997: Balassi Könyvesbolt; CEU G.; 1998: Huber G.; Vintage G.<br />
Vcsk: 1978: Műv. Közp., Szentendre; 1980: Stúdió G.; 1983: Lincoln Center, New York; 1985: Stúdió G.; 1987: Műcsarnok; 1990: Stúdió G.; 1992: EveArt G.; 1997: Magyar Int., Párizs [André Villers-rel].<br />
Mk: Ferenczy M., Szentendre.<br />
Fm: Bálint Endre versei, Bp., 1982; Boldog születésnapot, Picasso!, Bp., 1991; Egyed László néhány rajza, Bp., 1994; Öt rajz, Szentendre, 1996; Húsz és egy, Bp., 1998; Vázlatok, Szentendre, 1999.<br />
Irod.: Papp J.: Egyed László kiállítása, MŰV, 1984/8.; Gyárfás P.: Beszélgetés Egyed László festőművésszel, Mozgó Világ, 1987/3.; Ozsda E.: Egyed (riport), Magyar Narancs, 1992. jan. 8.; Hudra K.: Egyed László átrajzol, ÉS, 1992. okt. 2.; Kukurelly E.: Narancsg. Egyed László, Magyar Narancs, 1993. jún. 3.; Gellér K: Grafikai átírás, ÚM, 1994/10.; Experimentum mirabile Egyed László és Szemethy Imre, ÉS, 1994/9.; Gellér K.: Változatok egy aktra. Egyed László sorozatképei, ÚM, 1998/1-2.; Egyed László rajzaihoz, ÉS, 1998. máj. 8. (G.K.)
Magyar festők és grafikusok életrajzi lexikona I-II. Műgyűjtők és kereskedők kézikönyve
Grafikus és festő. 1973-ban fejezte be a bp.-i Képzőművészeti Gimnáziumot. A Szentendrei Grafikai Műhely tagjaként alkotott. Eleinte a Fiatal Képzőművészek Stúdiójának kollektív kiállításain szerepelt, majd számos külföldi tárlaton is bemutatta festményeit és grafikáit, többek között Ausztriában, Görögországban, Törökországban, Németországban, Spanyolországban, Svédországban és New York-ban, a Gallery at Lincoln Center-ben. Számos könyvet illusztrált és könyvborítót tervezett. 1987-ben a "Szép magyar könyv" illusztrációs versenyen a Lektorátus-díjat kapta. 1981-82-ben az USA-ban dolgozott. (P.J.: MŰV.-1984/8, PMAKK)
Magyar festők és grafikusok életrajzi lexikona I-II.
Grafikus és festő. 1973-ban fejezte be a bp.-i Képzőművészeti Gimnáziumot. A Szentendrei Grafikai Műhely tagjaként alkotott. Eleinte a Fiatal Képzőművészek Stúdiójának kollektív kiállításain szerepelt, majd számos külföldi tárlaton is bemutatta festményeit és grafikáit, többek között Ausztriában, Görögországban, Törökországban, Németországban, Spanyolországban, Svédországban és New Yorkban, a Gallery at Lincoln Centerben. 1981-82-ben az Egyesült Államokban dolgozott, 1988-ban vendégprofesszor a jeruzsálemi Bezalel Művészeti Egyetemen. Cizellált nonfiguratív kollázsaival tűnt fel. Készített monotípiákat, melyeken az egységes színfelületre vászondarabot helyezett figuratív ábrázolással. Számos klasszikus alkotás, Caravaggio és Rembrandt parafrázisát készítette el, de legtöbbször Picasso munkái inspirálták. Ökumenikus rajzi stílus, egyszerűsítés jellemzi aktképeit és mindennapi tárgyakról készült naturalista rajzait, melyeken nagy szerepet játszik a töredékesség, a kihagyás, a szünet - az anyagtalanítás. Csendéletein, aktjain, ahogy parafrázisain azokat a határpontokat keresi, ahol még felismerhető a kiinduló motívum. Számos könyvet illusztrált és könyvborítót tervezett. 1987-ben a "Szép magyar könyv" illusztrációs versenyen a Lektorátus-díjat kapta. 1985-ben és 1988-ban a Soros Alapítvány ösztöndíját, 1988-89-ben a Pollock-Kasner Alapítvány ösztöndíját, 1986-ban az UNESCO és a zsűri különdíját nyerte el. Alkotásait őrzi a szentendrei Ferenczy Múzeum. (P.J.: MŰV. 1984/8, PMAKK, Gellér Katalin adatközlése nyomán)
Magyar festők és grafikusok adattára
A Szentendrei Grafikai Műhely tagja. Számos hazai és külföldi tárlaton állított ki festményeket és grafikákat; többek között Ausztria, Görögország, Törökország, NDK, NSZK, Spanyolország, USA. Több könyvet illusztrált. 1987-ben a "Szép magyar könyv" illusztrációs versenyén a Lektorátus díját kapta. 1981-1982-ben az USA-ban dolgozott. - Irod.: Pest megyei autodidakta képzőművészek kiállítása. Szentendre, 1987. Kat.